جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کد خبر65599

شهردار منطقه ۳ تبریز:
بیش تر خدمات شهرداری بر اساس مطالعات میدانی ارائه می‌شود

اکثر خدمات بر اساس مطالعات میدانی ارائه می‌شود

شهردار منطقه ۳ تبریز گفت: شهرداری این منطقه، مطالعات و مشاهدات و بررسی های میدانی خود را برای شناسایی مسائل، نیازها، مشکلات و اولویت های محلات سطح حوزه استحفاظی، جهت ارائه خدمات مناسب و مطلوب و به موقع به شهروندان، افزایش خواهد داد.

به گزارش شهریار،  داوود طالب نژاد گفت: در مجموعه شهرداری منطقه، اکثریت ارائه خدمات خود به شهروندان در محلات را بر اساس مطالعات میدانی ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: قصد داریم  مطالعات و مشاهدات و بررسی های میدانی خود را برای شناسایی مسائل، نیازها، مشکلات و اولویت های محلات سطح حوزه استحفاظی، جهت ارائه خدمات مناسب و مطلوب و به موقع به شهروندان، افزایش دهیم.

وی ادامه داد: برای عملیاتی شدن این امر، تصمیم بر آن شده که معاونت های منطقه در خصوص حوزه های کاری خود در سطح حوزه، بیش از پیش به صورت عملیاتی وارد گود شده و به صورت میدانی در جهت شناسایی موارد و مسائل و مشکلات و نیازها عمل کنند.

شهردار منطقه ۳ تاکید کرد: ما در شهرداری منطقه ۳، صرفا" منتظر دریافت درخواست های شهروندان برای ارائه خدمات نیستیم بلکه در قالب گشت های خدماتی و فنی، نقاط لازم برای اجرای عملیات های خدماتی و عمرانی و... را شناسایی می کنیم، به طور مثال بر اساس تحقیقات و مشاهدات میدانی کارشناسان و نیروهای مشاغل منطقه، نقاط مناسب را برای احداث پارک های محله ای بر اساس نیاز سنجی ها شناسایی کرده و احداث کردیم.

طالب نژاد اظهار داشت: در حوزه عمرانی نیز مرمت و تعویض جداول آبروهای هدایت آبهای سطحی و پل های عابر، کفسازی معابر و آسفالت ریزی های اساسی کوی و معابر و خیابان ها را با این فرم اولویت بندی و اجرا می کنیم.

شهردار منطقه ۳، در خصوص خلاقیت عملکرد حوزه شهرسازی هم به کاهش زمان اعلام نتیجه استعلام های بانکی و دفترخانه ای و... به ۲ یا ۳ ساعت، اشاره کرد و گفت: در گذشته این کار در زمان بیشتری انجام می‌گرفت که علاوه بر از زمان بر بودن قضیه، هزینه قابل توجهی را هم به شهروندان مراجعه کننده از بابت خدمات ارائه شده، تحمیل می کرد که این هم در کنار کاهش زمان ارائه استعلامها، به خاطر انجام در خود معاونت شهرسازی حذف شده است.

طالب نژاد حوزه دیگر را حوزه بخش فرهنگی و هنری و ورزشی منطقه  عنوان کرده و افزود: در این حوزه نیز در راستای عمل به سیاست ها و برنامه های کلان مدون معاونت فرهنگی و اجتماعی و ورزشی، برای ارائه خدمات هر چه مناسب و مطلوب به شهروندان محلات، اقدام به تحقیقات نیازسنجی محله به محله کرده و در جهت رفع نیازهای فرهنگی و هنری در قالب کلاسها و مراسمات در مراکز فرهنگی و هنری منطقه در محلات سطح حوزه اقدام میکنیم که البته شرایط کرونایی حاکم بر وضعیف فعلی باعث رکود نسبی در این امر شده است.

وی نکته مهم و اصلی در اجرای موفق تمامی این اقدامات را مربوط به فعالیت امورارتباطات منطقه دانسته و گفت: مقرر شده تمامی معاونت ها و واحدها، نتایج مطالعات و برنامه ریزی ها و اقدامات خود را طی ارتباطی تنگاتنگ و مستمر به واحد ارتباطات ارجاع نمایند، تا امورارتباطات منطقه هم در خصوص انعکاس آن جهت مطلع شدن به موقع مردم و آگاهی از چگونگی عملکرد معاونت ها اقدام کند.

شهردار منطقه ۳، هدف از این اطلاع رسانی را نیز هدفی صرف برای تبلیغات عملکرد شهرداری ندانسته و یادآورشد: هدف اصلی ایجاد ارتباطی صمیمانه و همدلانه بیشتر با شهروندان است تا بتوان از پشتیبانی و همکاری بیشتر شهروندان در جهت ارائه خدمات برخوردار شده و از این راه اعتماد آفرینی بیشتری را باعث شویم.

وی  سهم بیشتری از تحقق اعتمادآفرینی مابین شهروندان با شهرداری را منوط به فعالیت اطلاع رسانی واحد امورارتباطات منطقه دانسته و گفت: لذا برای عملیاتی شدن این امر مقرر شده تمامی معاونت ها و واحدهای منطقه، عملکرد دقیق و کامل خود را مطابق اشل های علمی و فنی به این واحد ارائه نمایند تا این واحد نیز بتواند در خصوص ایفاء نقش خود به صورت مطلوب عمل کند.

طالب نژاد، هدف کلی از اجرای این برنامه ها را جلوگیری از اتلاف زمان و سرمایه در شهرداری عنوان کرد و گفت: زمان و سرمایه و هزینه صرف شده در اجرای تمامی پروژه ها، در حقیقت زمان و هزینه خود شهروندان است که توسط مجموعه شهرداری نیابتا" مدیریت می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 1 =